guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Thursday 27.08.2015

Przez wiele miesięcy trwały biurokratyczne przepychanki, odwołania, protesty i poślizgi. Wreszcie udało się ominąć wszystkie rafy – Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenie na budowę dla zielonkowskiego fragmentu kolejowej inwestycji na linii E75.

 

 

 

 

Dla Zielonki to będzie komunikacyjna rewolucja. Powstanie nie tylko tak wyczekiwany przez mieszkańców tunel wzdłuż ul. Kolejowej. Zburzona zostanie dotychczasowa stacja kolejowa, a w jej miejsce staną dwa zupełnie nowe perony, przesunięte o kilkadziesiąt metrów w kierunku Glinianek i Ossowa. Przy wjeździe do miasta, ponad torami do Rembertowa, wybudowany zostanie wiadukt drogowy, na trasie wojewódzkiej 634.

Mieszkańcy Zielonki i okolic ze sporą nerwowością wyczekiwali tej ostatecznej decyzji Wojewody (zapadła 20 sierpnia), zwłaszcza po tym, jak z kolejowych projektów – w efekcie nieporozumień pomiędzy władzami miasta i mieszkańcami – zniknęły tunel i wiadukt planowane wcześniej w Kobyłce. Dopiero w ostatnich tygodniach zaczęły pojawiać się coraz liczniejsze poszlaki, że do realizacji inwestycji faktycznie dojdzie. W ekspresowym tempie zbudowano przejazd tymczasowy na DW 634, tak aby nie zamykać trasy na czas budowy wiaduktu. Zaczęto też już zwozić pierwsze materiały budowlane w okolice stacji i widać było więcej ruchu na odcinku w kierunku Bankowej.

Paraliż wliczony w cenę

Utrudnień w dojazdach do Warszawy już doświadczają codziennie pasażerowie korzystający z pociągów na tzw. linii wołomińskiej. Ograniczono liczbę połączeń, a na odcinku z Zielonki do Wołomina ruch odbywa się tylko po jednym torze. Nadal też na linii od Tłuszcza do Małkini nie jeździ nic poza autobusową komunikacją zastępczą.

Na czas budowy tunelu powstanie obok stacji drogowy przejazd tymczasowy – ma połączyć ul. Słowackiego (na wysokości kawiarni Błękitna) z ulicą Lipową przez ul. Abramskiego (obok Urzędu Miasta). Wiceburmistrz Zielonki Adam Kot podczas spotkań informacyjnych z mieszkańcami wielokrotnie powtarzał, że będzie to jednak bardzo prymitywna przeprawa, o ograniczonej przepustowości, co niemal na pewno spowoduje olbrzymie utrudnienia w ruchu i korki w mieście.

Kolejarze zapewniają, że podobnie jak to miało miejsce w przypadku budowy tunelu i nowego peronu w Ząbkach, ruch kolejowy nie zostanie całkowicie wstrzymany. Dalsze ograniczenia częstotliwości połączeń są jednak niemal przesądzone. Trudno mówić o szczegółach, bowiem rozkład jazdy w trakcie trwającej inwestycji zmienia się co kilka tygodni. Najnowsza korekta wejdzie w życie od 1 września.

Mokry Ług już czeka

W ciągu ostatnich miesięcy zbudowano zupełnie nowy przystanek kolejowy na Mokrym Ługu. Dwa perony, leżące po przeciwnym stronach wyremontowanego przejazdu przez tory, są już w zasadzie gotowe. Jednak na pociągi w tym miejscu trzeba będzie jeszcze poczekać przynajmniej rok, aż do czasu zakończenia opisywanych wyżej prac w Zielonce oraz m.in. ukończenia nowych peronów dla przystanku Bankowa i kompletnej wymiany torów.

pkp2

W międzyczasie trwają też prace w okolicach Wołomina, choć przy samej stacji, gdzie wiosną zwieziono całe hałdy materiałów, w tym momencie w zasadzie nic się nie dzieje. Wykonawca inwestycji (konsorcjum, które liderem jest Torpol), poinformował o czasowym zamknięciu dwóch przejazdów drogowych w naszym regionie. Przejazd w miejscowości Dobczyn (ciąg ulic Mazowieckiej i Dworcowej) ma być nieczynny w dniach 20 sierpnia – 4 września. Przejazd w Klembowie (droga powiatowa do Ostrówka, ciąg ulic Kolejowa – Żymirskiego) ma być nieczynny w dniach 21 sierpnia – 2 września. Mieszkańcy liczą na niespodziankę w postaci dotrzymania tych terminów.

Andrzej Kowalczyk

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com