guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Thursday 20.11.2014

Wielka kolejowa modernizacja wreszcie nabiera tempa – po zamknięciu odcinka z Tłuszcza do Łochowa powstaje nowy most na Liwcu, a Wojewoda Mazowiecki wydał właśnie  pozwolenie na budowę odcinka z Rembertowa do Zielonki.

 

 

 

 

Od połowy października na odcinku Tłuszcz – Łochów nie kursują żadne pociągi – pasażerowie przeżywają gehennę w autobusach komunikacji zastępczej. Jednak dzięki temu modernizacja linii E75 będzie prowadzona sprawniej, a czas potrzebny na jej zakończenie skróci się o 10 miesięcy. A przynajmniej tak zapowiadają kolejarze.

W Zagościńcu, Klembowie, Jasienicy i innych miejscowościach już powstają wygodniejsze, wyższe perony. Obiekty mają być wyposażone w nowe wiaty, ławki, elektroniczne wyświetlacze do prezentacji komunikatów oraz system nagłaśniający.

W ramach inwestycji, kompleksową modernizację przejdą 4 stacje i 15 przystanków – łącznie 38 peronów. Wybudowane zostaną m.in. przejścia podziemne, windy i podjazdy. Obecnie trwają roboty torowe (układanie podkładów i szyn), teletechniczne i energetyczne. Wszystkie mają zakończyć się jesienią 2016 r.

Wkrótce nowy most

Most na rzece Liwiec został już zdemontowany. Trwa rozbiórka przyczółków. W jego miejsce powstanie nowoczesny obiekt inżynieryjny o długości 74 i szerokości 13 metrów. Nowy most, do budowy którego zużytych zostanie ponad 600 ton stali i 1500 m3 betonu, jest jednym z 9 modernizowanych w ramach całego projektu.

Modernizacja spowoduje prawdziwą rewolucję na torach w naszym regionie. Przebudowana zostanie linia kolejowa o długości 66 kilometrów. Powstanie 156 km nowych torów, 183 km nowej sieci trakcyjnej, 140 ogrzewanych rozjazdów i 8 skrzyżowań bezkolizyjnych. Pociągi pasażerskie na trasie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

pkp (1)

Roboty bliżej stolicy

Wojewoda Mazowiecki wydał też pozwolenie na budowę odcinka linii kolejowej Warszawa Rembertów – Zielonka, w tym nowego przystanku Zielonka Bankowa.

Decyzja o pozwoleniu na budowę opublikowana została w poniedziałek, 3 listopada. Istnieje możliwość złożenia odwołań, ale akurat w tym przypadku protesty są mało prawdopodobne. W decyzji widnieje klauzula o natychmiastowej wykonalności, ale – wiadomo jak to jest z koleją – kiedy dokładnie ruszą zasadnicze prace, tego jeszcze nie wiadomo.

Na mniejszej ze stacji kolejowych w Zielonce panuje teraz księżycowy krajobraz. Nie tylko z przystanku została w zasadzie już tylko kupa piasku, ale rozebrano także wejścia na peron i zdjęto część torów.

W miejsce zburzonego przystanku Zielonka Bankowa, mają powstać dwa perony – węższe. Pociągi podmiejskie będą kursować i zatrzymywać się przy ich wewnętrznych krawędziach, czyli tak, jak w przypadku działającego od roku przystanku Warszawa Zacisze – Wilno.

Oba nowe perony nie będą jednak leżały na przeciw siebie. Jeden będzie bardziej wysunięty ku Zielonce, a drugi ku Warszawie Rembertów, a konkretniej, mającej powstać w najbliższych miesiącach stacji Mokry Ług.

Tunel ocalony?

Na ostatni formalny dokument – także pozwolenie na budowę – czeka również kolejny fragment inwestycji, czyli odcinek linii kolejowej z tunelem wzdłuż ul. Kolejowej w Zielonce. Sprawa przeciągnęła się o wiele miesięcy z racji protestu kilku rodzin z okolic przejazdu, jednak ostatecznie próby zablokowania się nie powiodły.

Jak nieoficjalnie dowiedziała się Moja Gazeta Regionalna, pozwolenie na budowę zostanie wydane na przełomie listopada i grudnia. Prace budowlane przy tunelu mają ruszyć wiosną przyszłego roku.

TS

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com