Część trasy wojewódzkiej 631 od Zielonki do Węzła Marsa powstanie później niż zapowiadano. Nie udało się także znaleźć porozumienia z Instytutem Prymasowskim i powstanie tylko jedna estakada zamiast dwóch.
Od nieco pomad pół roku kierowcy jeżdżący do Warszawy mają nieco lżej, dzięki oddanemu do użytku skrzyżowaniu dróg 634 i 631 na granicy Zielonki i Ząbek. Jednak rozwiązanie cząstkowe jest oczywiście ułomne, skoro na granicy Warszawy znów zaczyna się wąskie gardło, często generujące korki w kierunku Węzła Marsa.
Województwo (właściciel DW 634) i władze Warszawy (odcinek od granic Zielonki) oczywiście nie potrafiły się dogadać, aby zrealizować to jednocześnie. Problemem był też trwający spór o teren należący do tzw. Instytutu Prymasowskiego, co utrudniało planowanie i budowę jednej z estakad przy Marsa. Przed ubiegłorocznymi wyborami samorządowymi głoszono, że drugi odcinek powstanie „kilka miesięcy” po pierwszym, a budowa rozpocznie się „w trakcie 2015 roku”. Oczywiście nic takiego nie nastąpiło.
W pierwszych dniach lipca ukazało się urzędowe ogłoszenie, informujące, że Wojewoda Mazowiecki nałożył na inwestora obowiązek usunięcia wskazanych „nieprawidłowości i braków” w projekcie budowlanym (w terminie 120 dni). Oznacza to, że same poprawki w projekcie potrwają pewnie do listopada, czyli na rozpoczęcie budowy w 2015 nie ma najmniejszych szans.
Nie dogadali się
Projekt zakładał dotąd budowę na ul. Marsa dwóch wiaduktów (dla obydwu kierunków ruchu) nad torami kolejowymi i estakady nad skrzyżowaniami z ul. Chełmżyńską i Żołnierską łączącej bezkolizyjnie ul. Marsa z drogą wojewódzką nr 631 w kierunku północnym.
Ostatecznie, po wielu próbach, nie udało się pozyskać pod budowę dwóch estakad na skrzyżowaniu ul. Marsa i ul. Żołnierskiej części działki należącej obecnie do Instytutu Kardynała Wyszyńskiego. W związku z tym Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych „jeszcze w tym miesiącu” ma ogłosić przetarg na realizację wariantu z jedną estakadą nad tym skrzyżowaniem”.
Sama zaś ulica Żołnierska zostanie poszerzona do dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu każda, a nad ul. Czwartaków będzie poprowadzona wiaduktem. Istniejący wiadukt nad torami kolejowymi zostanie przebudowany i poszerzony.
Jak powszechnie wiadomo, na Warszawę spadła w ostatnich miesiącach nieoczekiwana konieczność wyłożenia gigantycznych sum na odbudowę Mostu Łazienkowskiego. Miejmy nadzieję, że nie będzie to kolejny powód do odłożenia na bok mniej istotnych dla ratusza inwestycji, jak właśnie np. modernizacja reszty Żołnierskiej.
Ryszard Walczak
Related News

Niszczył plakaty wyborcze, usłyszał już zarzuty
May 28, 2025
Brutalna Kampania Wyborcza w Wołominie
May 28, 2025
Wiadukt już w tym roku?
February 10, 2025
Modernizacja ul. Ząbkowskiej w Markach
February 10, 2025
Rembertów
April 08, 2024
Wybory do Rady Powiatu Wołomińskiego
April 08, 2024