guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Thursday 25.02.2016

Zamieszanie związane z wielką kolejową przebudową na tzw. linii wołomińskiej osiągnęło swoje apogeum. Kolejarze nie tylko, chcąc nie chcąc, sparaliżowali życie i transport w Wołominie, Kobyłce i Zielonce, ale ostatnio także sami sobie utrudniają życie.

 

 

 

 

 

Największe w tym momencie utrudnienia występują w Zielonce. Po zamknięciu dotychczasowego przejazdu wzdłuż ulicy Kolejowej, wykonawca inwestycji (konsorcjum kierowane przez Torpol) wreszcie w pełni zaangażował się w prace w tym miejscu.

Podróżni nadal muszą korzystać z wyjątkowo niepraktycznego peronu tymczasowego, który jest zbyt niski – wniesienie lub wyniesienie z pociągu wózka dziecięcego jest zadaniem godnym atletów i cyrkowców. Jednak rozpoczęła się już budowa pierwszego z dwóch nowych, docelowych peronów, który ma ok. kwietnia przejąć już część ruchu prze Zielonkę. Kolejarze budują też już przejście podziemne na wysokości ul. Dziennikarskiej oraz stawiają pierwsze konstrukcje pod przyszły tunel.

Ostatecznie ograniczono ruch na (dotąd zamkniętym jedynie teoretycznie) fragmencie ul. Kolejowej na odcinku od torów do ul. Kopernika. Oznacza to, że dojazd do dyskontu Biedronka możliwy jest wyłącznie przez ul. Leśną, a dojazd do przejazdu tymczasowego wymaga objazdu przez ul. Sienkiewicza i Łukasińskiego.

Do trzech razy sztuka

Bardzo zaawansowane prace są już również przy budowie nowej wersji przystanku Zielonka Bankowa. Być może byłyby już wręcz na ukończeniu, gdyby nie konieczność poprawiania jednego z peronów. Jak się okazało przy kontroli technicznej, ktoś jednak czegoś dokładnie nie odmierzył i krawędzie peronu były zlokalizowane niewłaściwie. Wykonano je więc od nowa i… efekt znów nie nadał się do akceptacji.

Kolejarze, niczym na typowych budowach w czasach socjalizmu, powtarzają więc robotę po raz trzeci i pozostaje mieć nadzieję, że tym razem nie będzie już defektów. Podczas naszej redakcyjnej wizyty na placu budowy również mieli pecha – zamiast normalnymi zadaniami, trzech pracowników musiało akurat zajmować się naprawianiem uszkodzonej ciężarówki.

ciezarowka

Zgodnie z zapowiedziami, witanymi z umiarkowanym entuzjazmem mieszkańców, tory na zamieszkałym odcinku Zielonki odgrodzone będą ekranami dźwiękoszczelnymi. Na terenie Bankowej, po położeniu nowych torów, już je zamontowano. Niestety, utrzymane w waniliowych i pistacjowych barwach ogrodzenie wygląda po prostu bardzo brzydko.

Tydzień pełnej blokady

Torpol S.A., wykonawca modernizacji linii kolejowej E75 zapowiedział, że na początku marca planowane jest kilkudniowe zamknięcie przejazdu tymczasowego w Zielonce – poinformował Urząd Miasta.

Zamknięcie przejazdu może potrwać około tygodnia. W tym czasie będą z niego mogli korzystać wyłącznie piesi. Całkowite zamknięcie przejazdu było już zapowiadane przez Torpol jeszcze jesienią ubiegłego roku. Jest ono konieczne do przeprowadzenia prac remontowych w miejscu samego przejazdu tymczasowego, ale nie tylko.

Podczas marcowego zamknięcia przejazdu tymczasowego, z ruchu zostanie też wyłączone skrzyżowanie ulic Łukasińskiego i Słowackiego. W tym miejscu znajdują się instalacje (gaz, woda itp.), które muszą zostać przebudowane, ze względu na budowę przejścia podziemnego pod ulicą Łukasińskiego, które będzie też prowadziło na perony nowej stacji.

Szczegóły dotyczące zamknięcia przejazdu tymczasowego mają zostać przekazane po otrzymaniu oficjalnej informacji od Torpolu.

TS

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com