guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Najnowsze — Wednesday 19.02.2020

Burmistrz Kamil Michał Iwandowski i skarbnik Miasta Zielonka Monika Sopińska 13 lutego podpisali umowę o świadczenie usług przewozów autobusowych na terenie Zielonki. Częstsze kursy i uruchomienie nowej linii w granicach miasta – to dwie najważniejsze zmiany w kursowaniu linii „L” w Zielonce.

Nowa umowa weszła w życie w poniedziałek, 17 lutego. Od tego dnia, do obsługi linii L43 i L44 zostały skierowane, inne niż do tej pory, nowsze i większe autobusy. To tylko początek zmian na L-kach w Zielonce.

Pod koniec marca wprowadzona zostanie nowa organizacja linii „L”, wypracowana w ramach prac Zespołu Doradczego ds. Transportu Publicznego w Zielonce.

Zmiany w organizacji linii „L” w Zielonce powinny bez trudu zostać zauważone. Znacznie zwiększy się częstotliwość kursowania autobusów w obrębie miasta, szczególnie w Zielonce Bankowej. Linie realizować będą 38 kursów w dni powszednie (dziś są to 24 kursy). Rozkład jazdy został skorelowany z rozpoczęciem i zakończeniem nauki w szkołach podstawowych oraz częściowo z odjazdami pociągów ze stacji PKP Zielonka i stacji Zielonka Bankowa (przystanek „Leszczynowa”).

Potrzeby zmian w ramach transportu zbiorowego w Zielonce sygnalizowane były przez mieszkańców już od dłuższego czasu. W odpowiedzi na te wnioski, w październiku ubiegłego roku, burmistrz Kamil Michał Iwandowski powołał Zespół Doradczy ds. Transportu Publicznego w Zielonce. Zespół, za główny cel przyjął działania konsultacyjne oraz zgłaszanie wniosków i opinii dotyczących potrzeb komunikacyjnych mieszkańców.

U podstaw nowej koncepcji organizacji linii „L” w Zielonce przyjęto zasadę, by znacząco nie zwiększać kosztów ponoszonych przez miasto na transport, względem lat poprzednich, ale maksymalnie wykorzystać tabor składający się z 3 autobusów. Nowe rozkłady jazdy uwzględniają więc maksymalne zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu w granicach miasta. Zespół Doradczy starał się wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, proponując zmiany adekwatne do możliwości organizacyjnych i finansowych miasta.

W wyniku prac Zespołu przygotowane zostały następujące zmiany:

Linia L43

Linia L43 będzie nadal kursować na trasie Zielonka Bankowa-Zielonka-CH M1, z tym że wszystkie kursy będą realizowane ulicami Kościuszki-Marecka-Fabryczna, bez wariantowania trasy zamiennie z ulicą Mazurską-Lisa Kuli w kierunku CH M1. Linia będzie obsługiwana 1 autobusem, co przełoży się na zmniejszenie liczby kursów do CH M1, ale jednocześnie pozwoli na zwiększenie kursów linii L44 i częstsze przejazdy w obrębie Zielonki.

Linia L44

Linia L44 będzie kursować na trasie Zielonka Bankowa-Zielonka-Marki (ul. Piłsudskiego).

W północnej części miasta, autobusy będą pokonywać trasę ulicami Mazurska-Lisa Kuli-Ząbkowska-Fabryczna, a przystanek końcowy zostanie zlokalizowany przy ul. Piłsudskiego (róg Fabrycznej w Markach). Linia nie będzie dojeżdżać do CH M1, by skrócić czas i długość trasy przejazdu i móc częściej kursować w obrębie Zielonki.

Nowa linia „L”

Zostanie wprowadzona nowa linia „L” (pełna nazwa zostanie podana w terminie późniejszym). Linia będzie kursowała na trasie Kobyłka (Hubala)-Zielonka-Zielonka Bankowa, czyli częściowo po dzisiejszej trasie linii L44. Autobus zaprojektowanej linii „L” przejedzie nową trasą w centrum miasta. Zostaną wyznaczone nowe przystanki: Łukasińskiego, Mickiewicza (przy Ośrodku Zdrowia), Sienkiewicza Przedszkole, Sienkiewicza Klasztor, Chopina, Skorupki. Linia skomunikuje mieszkańców ul. Ossowskiej i okolic ze stacją PKP Zielonka, Ośrodkiem Zdrowia, Miejskim Przedszkolem nr 4 oraz ze Szkołą Podstawową nr 1 i Szkołą Podstawową nr 3. Autobus dowiezie również mieszkańców ulicy Chopina i jej okolic do centrum miasta. Linia ta, względem obecnie funkcjonującej L44, będzie funkcjonować w szerszym zakresie godzin w dni robocze, tak aby pokryć zapotrzebowanie mieszkańców na komunikację w godzinach szczytów porannego, popołudniowego i wieczornego. Autobus będzie kursować z częstotliwością 1 kurs na godzinę.

Kursowanie w weekendy

W soboty, niedziele i święta trasa wszystkich trzech linii nie będzie modyfikowana, za wyjątkiem linii L43, która w weekend skróci trasę i nie będzie kursować do CH M1, ale kursy zakończy na przystanku „Fabryczna” w Markach. Autobusy na wszystkich 3 liniach będą kursować w weekend z częstotliwością co 2 godziny. Łącznie, w weekend będzie 18 kursów (dziś jest to 5 kursów na połączonej trasie L43 i L44).

Firma obsługująca “L” w Zielonce i ceny biletów

Organizatorem linii „L” pozostanie Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Przetarg na obsługę linii w latach 2020-2021 wygrała firma Stalko w konsorcjum z PKS Grodzisk Mazowiecki. Linie obsługiwać będzie nowszy, niskopodłogowy i klimatyzowany tabor. Finansowanie linii nadal będzie podzielone pomiędzy Miasto Zielonka (80% kosztów) i ZTM (20% kosztów). Zasady przejazdu liniami również nie ulegną zmianie. Zielonkowianie posiadający Kartę Mieszkańca „Moje Miasto Zielonka” będą mogli korzystać z przejazdów bezpłatnie. Dla pozostałych pasażerów cena biletu jednorazowego wyniesie 4 zł za bilet normalny i 2 zł za bilet ulgowy.

Polepszenie oferty komunikacyjnej w Zielonce będzie wymagało również zwiększenia środków na ten cel. Planowany jest wzrost wydatków z budżetu miasta na sfinansowanie linii „L” w Zielonce z poziomu ok. 870 tys. zł w ubiegłym roku, do kwoty ponad 1 mln zł w 2020 r. Taka też zmiana w uchwale budżetowej została zaplanowana na wniosek burmistrza Kamila Michała Iwandowskiego.

Nowe rozkłady jazdy są aktualnie w ostatecznym uzgodnieniu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Warszawie. Zostaną przedstawione, gdy tylko uzyskają aprobatę ZTM. Nowa organizacja linii „L” zostanie wprowadzona w drugiej połowie marca 2020 roku.

Share

About Author

Redakcja