guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Friday 5.12.2014

Koleje Mazowieckie po raz kolejny wycinają z rozkładu wieczorny pociąg z Warszawy Wileńskiej. Od 14 grudnia ostatni będzie odjeżdżał już o godz. 23.10.

 

 

 

 

Może czas, aby pasażerowie linii wołomińskiej wyrazili sprzeciw wobec traktowania ich jako pasażerów 2 kategorii. Jeździmy starymi składami, czasami cuchnącymi, ale do tego się chyba przyzwyczailiśmy. Nie powinniśmy się jednak przyzwyczajać do oszczędności naszym kosztem. Szczególnie, że ostatni pociąg do Modlina z Warszawy Gdańskiej będzie odjeżdżał o 23.46 – napisał do „Regionalnej wzburzony Czytelnik (nazwisko do wiadomości redakcji), który spostrzegł, wiszące już na przystankach, ogłoszenia o zmianie rozkładu jazdy, która wejdzie w życie 14 grudnia br.

Faktycznie, z rozkładu zniknie ostatni pociąg z Warszawy (odjeżdżający o godz. 23.41) w kierunku Wołomina i Tłuszcza, który bynajmniej nie jeździł pusty – z pracy na drugą zmianę, kina czy imprezy wracało nim ze stolicy mnóstwo osób.

Osobom, które nie będą w stanie się wyrobić na wcześniejszy odjazd, pozostaje jedynie ciasny autobus nocny N62, który nie dość, że jeździ raz na godzinę, to jedzie bardzo wolno, a do tego krąży po jednych z najbardziej niebezpiecznych części miasta (m.in. Targówek). Kończy też trasę w Wołominie, więc mieszkańcy np. Zagościńca po godz. 23 w ogóle pozbawieni zostaną transportu do swojej miejscowości.

„My tylko uzgadniamy rozkład”

Zdaniem Kolei Mazowieckich taka zmiana była koniecznością, związaną z trwającą modernizacją linii kolejowej E75, pomiędzy Warszawą Rembertów a Białymstokiem. I wcale nie jest to likwidacja pociągu, ale jedynie „przerwa technologiczna” i „uzgodnienie rozkładu”.

Przerwa technologiczna związana jest z prowadzonym obecnie remontem. Jako przewoźnik jesteśmy zobowiązani do dostosowania się do wskazań zarządcy infrastruktury, który określił godziny, w których można prowadzić ruch pociągów. Wszelkie szczegóły związane z przerwą technologiczną należy wyjaśnić z PKP PLK lub bezpośrednio z firmą Torpol, która prowadzi modernizację – powiedziała „Regionalnej” Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei mazowieckich.

– Reasumując, KM nie zlikwidowały ostatniego pociągu do Tłuszcza, a jedynie uzgodniły rozkład, w którym kursuje on wcześniej (Warszawa Wileńska odj.23.10) i do Tłuszcza dojeżdża o 23.58, a więc 3 minuty przed przerwą technologiczną – podaje oficjalną wykładnię Jolanta Maliszewska.

Koleje Mazowieckie to przewoźnik samorządowy, zarządzany przez władze województwa mazowieckiego. Po listopadowych wyborach samorządowych nadal zarządzać nim będzie koalicja PO-PSL.

­ Nie możemy uwierzyć, że decyzja o skasowaniu ostatniego pociągu od 14 grudnia, związana z remontem, bo w takim wypadku można byłoby skrócić to ostatnie połączenie wyłącznie do Wołomina. Może pora, aby Starosta, Rada Powiatu i rady poszczególnych gmin, spróbowały zmienić decyzję Kolei Mazowieckich i ich właściciela, czyli Urzędu Marszałkowskiego – pisze zbulwersowany Czytelnik.

Chcielibyśmy wierzyć, że po remoncie wieczorne pociągi powrócą, ale kolej już od lat prezentuje takie podejście do pasażerów na tzw. linii wołomińskiej, że nie ma w tym aspekcie żadnej gwarancji. Wręcz dopiero nadchodzi najtrudniejsza faza remontu (odcinek Zielonka – Wołomin), która z pewnością na wiele miesięcy spowoduje dalsze ograniczenia w rozkładzie, w tym m.in. ruch pociągów tylko po jednym torze.

TS

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com