guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Wednesday 9.03.2016

Powiat wołomiński jeszcze nigdy w swojej historii nie był areną jednocześnie tak wielu dużych i skomplikowanych inwestycji. Obok modernizacji linii kolejowej Warszawa – Białystok największym przedsięwzięciem jest budowa trasy S8 – tzw. obwodnicy Marek – na odcinku do Wołomina.

 

 

 

 

 

W tym momencie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi prace przy budowie Trasy S8 na całym odcinku pomiędzy Markami a Zielonką. W okolicach cmentarza w Zielonce przeprowadzono w ostatnim czasie wycinkę drzew, dzięki czemu można już zobaczyć zarys przyszłej drogi ekspresowej w tym mieście

Właśnie tuż za cmentarzem w Zielonce zbudowany zostanie węzeł, dzięki któremu będzie można z Zielonki wjechać na S8. Prace postępują też w okolicach ulic Mareckiej, Ceglanej i Mazurskiej. Wyburzone zostały budynki przy ul. Mazurskiej, które kolidowały z przebiegiem drogi. Już wcześniej ich właściciele otrzymali odszkodowania od GDDKiA – powiedział Mojej Gazecie Regionalnej burmistrz Zielonki Grzegorz Dudzik.

Po etapie konsultacji projektu z gminą i mieszkańcami, GDDKiA wyraziła zgodę na budowę dodatkowego mostu nad rzeką Długą dla ruchu lokalnego, łączącego ulice Pustelnicką i Marecką. Trwa przygotowanie tej budowy. Kierowcy przejeżdżający ul. Marecką, mogą już dostrzec miejsca, gdzie staną podpory pod wiadukt, który przeprowadzi trasę S8 właśnie nad ul. Marecką. Powstanie dodatkowe przejście piesze pomiędzy okolicami ulic Letniskowej i Warmińskiej. Wzdłuż całej trasy wybudowana zostanie ścieżka rowerowa.

W Zielonce trasa S8 przetnie ulice: Marecką, Mazurską i Ceglaną. Zakres prac obejmie budowę wiaduktów nad ulicami Marecką i Mazurską. Ulica Ceglana zostanie zaślepiona. Węzeł Zielonka, z wjazdem na trasę powstanie na drodze 631, za cmentarzem.

W pierwszych dniach marca budowa toczyła się już pełną parą – trwały przebudowy gazociągów, wodociągów, teletechniki. Kończone są wyburzenia i wycinka: od przecięcia ul. Mareckiej z rzeką Długą, poprzez zakręt w ul. Mazurskiej i za cmentarzem w stronę Kobyłki.

Termin realizacji całej tej inwestycji to przełom 2018 i 2019 roku – mówi burmistrz Grzegorz Dudzik.

Jeszcze w 2016 roku ma być gotowy pierwszy most nad rzeką Długą. Drugi most oraz wiadukt nad ulicami Ząbkowską i Szpitalną planowane są na przyszły, 2017 rok.

Ekrany i węzeł

O ile prace w Zielonce nie wywołują większych kontrowersji, to w niektórych gminach wciąż pozostają dyskusyjne kwestie do rozwiązania. Marki nadal zabiegają o poprawienie zabezpieczeń akustycznych. Trwają też nieustanne starania o udrożnienie Alei Piłsudskiego. Na szczęście dla mieszkańców tego miasta utrzymane zostało czasowe ograniczenie ruchu ciężarowego. Władzom miasta zależy także na ułatwieniu (przez wydłużenie pasa skrętu) wjazdu z Al. Piłsudskiego w Trasę Toruńską.

Z kolei w Wołominie już od wielu tygodni toczą się burzliwe dyskusje na temat dogodnego dojazdu do trasy S8. Część mieszkańców i właścicieli terenów, przez które ma przebiegać łącznik (o długości ok 2 km.) protestuje – wykorzystując dostępne procedury, stara się zagwarantować sobie satysfakcjonujący poziom odszkodowań. Sęk w tym, że takie działania, powodujące odwlekanie decyzji administracyjnych, zazwyczaj wpływają na opóźnienie całej inwestycji. Póki co, zdaniem władz miasta, budowa węzła Wołomin nie jest jednak zagrożona. Póki co.

TS

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com