guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Sunday 5.07.2015

Modernizacja linii kolejowej E 75 obejmuje trasę Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) o długości ok. 66,4 km. Przedstawiamy aktualny stan prac na odcinku Tłuszcz – Wołomin.

 

 

 

 

Odcinek IV a – stacja Tłuszcz

W obszarze stacji Tłuszcz budowane są m.in. nowe perony, przejście pod torami oraz wymieniany przepust. Przejście powstaje w miejscu zlikwidowanej kładki dla pieszych, której rozbiórka była konieczna ze względu na nowe wytyczenie tras torów głównych zasadniczych i wynikającą z tego nową lokalizację peronów. Tunel będzie przebiegał poprzecznie przez całą stację, przechodząc przy tym pod dziewięcioma torami. Wejście na trzy perony zapewnią schody oraz windy przystosowane do przewozu osób na wózkach oraz osób z wózkami i rowerami.

Kompleksową modernizacją objęte zostały również dwa przejazdy kolejowe, co pozwoli na podniesienie ich kategorii. Oprócz obiektów ujętych wcześniej w Programie Funkcjonalno-Użytkowym planowana jest likwidacja przejazdu przez tory w ciągu ulicy Wiejskiej i zastąpienie go wiaduktem drogowym.

Na stacji powstaje nowoczesne, skomputeryzowane Lokalne Centrum Sterowania, które zdalnie będzie sterować i kierować ruchem pociągów na odcinku od Zielonki do Łochowa.

Wzdłuż linii, na długości ponad 2,8 km, ustawione zostaną ekrany akustyczne chroniące mieszkańców przed hałasem wywoływanym przez jadące z dużą prędkością pociągi.

W ramach prac budowalnych do tej pory zrealizowano m.in. demontaż torów o łącznej długości ponad 11 km, demontaż sieci trakcyjnej o łącznej długości ponad 10 km, demontaż rozjazdów w ilości 32 sztuk, zabudowę warstwy ochronnej – ponad 9 km, wstępny montaż toru – blisko 6 km, budowę kablowej LPN – ponad 2,7 km, budowę napowietrznej LPN – ponad 2,5 km, budowę rurociągu kablowego – ponad 3,6 km, ułożenie kabli niskiego napięcia – 5,8 km, montaż rozjazdów – 17 sztuk, likwidację kładki dla pieszych, budowę tymczasowego przejścia dla pieszych, budowę budynku nastawni.

Do dnia 31 maja 2015r. zrealizowano prace o wartości 44 999 458,19 zł.

Odcinek IV b – szlak Tłuszcz-Łochów

Na odcinku Tłuszcz – Łochów planuje się wymianę ośmiu i budowę dwóch nowych obiektów inżynieryjnych. Są to dwa wiadukty kolejowe, dwa mosty kolejowe oraz sześć przepustów. Wiadukty powstają w miejscu likwidowanych przejazdów przez tory w poziomie szyn. Pozostałe przejazdy są kompleksowo modernizowane, a ich kategoria zostanie podwyższona do „B”.

Modernizacją objęte jest pięć przystanków osobowych, tj. Chrzęsne, Mokra Wieś, Szewnica, Urle i Barchów. Rozebrane zostały stare perony, a w ich miejsce powstają nowe z nowymi estetycznymi wiatami i małą architekturą. Oprócz obiektów ujętych wcześniej w Programie Funkcjonalno-Użytkowym planowana jest w nowej perspektywie finansowej likwidacja przejazdu przez tory w pobliżu przystanku Mokra Wieś i zastąpienie go wiaduktem drogowym. Wzdłuż linii, na długości ponad 12 km, ustawione zostaną ekrany akustyczne.

Odcinek III b – szlak Wołomin-Tłuszcz

Na szlaku Wołomin-Tłuszcz, poza modernizacją torów, planuje się wymianę trzech obiektów inżynieryjnych – są to dwa mosty kolejowe i jeden przepust. Zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy w pobliżu przystanku Zagościniec, pozostałym pięciu przejazdom zostanie zmieniona kategoria na „B”.

Modernizacją objęte są także cztery przystanki osobowe, tj. Zagościniec, Dobczyn, Klembów oraz Jasienica Mazowiecka. Rozebrane zostały stare perony, a w ich miejsce powstają nowe z nowymi wiatami i małą architekturą. Wzdłuż linii, na długości ponad 12,5 km, ustawione zostaną ekrany akustyczne.

źródło: PKP PLK (fot. budowany przystanek w Chrzęstnem)

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com