guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Thursday 4.09.2014

Błędna decyzja o zainstalowaniu „stałoczasowej” sygnalizacji świetlnej w miejscu byłego ronda między Ząbkami i Zielonką spowodowała, że kierowcy utkwili w monstrualnych korkach i przeklinają, tak chwaloną dotąd, inwestycję.

 

 

 

 

Teoretycznie miała to być dobra wiadomość. Firma SKANSKA przebudowująca drogę wojewódzką 631 poinformowała, że 30 sierpnia zostanie wprowadzona kolejna zmiana w czasowej organizacji ruchu – przełożenie ruchu w ciągu drogi wojewódzkiej 631 na nową, wykończoną już jezdnię i wyłącznie z ruchu starej nitki.\

Niestety, w miejscu zlikwidowanego już ronda, u zbiegu dróg 631 i 634 wprowadzono „na 2-3 miesiące” sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej. Odbywa się ono z tzw. stałoczasowym programem sygnalizacji, czyli z równym czasem otwarcia każdego z wlotów.

Korki powstały jeszcze w weekend, a poniedziałek (1 września) przyniósł już kompletny paraliż. Odcinek 4 km z Rembertowa do Zielonki jechało się ponad godzinę, mniej więcej tyle ile idzie się pieszo. Kierowcy zatkali też m.in. centrum Zielonki i popularny skrót przez Mokry Ług.

Lokalne samorządy nie kryją niezadowolenia – Konieczna jest pilne poprawienie tej czasowej organizacji ruchu. Powoduje ona nie tylko korki przy dojeździe do skrzyżowania, ale praktycznie paraliżuje całą Zielonkę, bo zirytowani kierowcy “uciekają” w ul. Kolejową w kierunku Marek i blokują praktycznie całe miasto. Przygotowanie prostego skrzyżowania bez chociażby upłynniających ruch prawoskretów było błędem – powiedział „Regionalnej” Grzegorz Dudzik, burmistrz Zielonki.

– Mam nadzieję, że inwestor szybko go naprawi, gdyż nie widzę możliwości, żeby taki stan trwał zapowiadane trzy miesiące – dodaje burmistrz Dudzik. Krytycznej opinii na temat tego rozwiązania nie kryją także w Ząbkach. Pracownicy tamtejszego Urzędu Miasta zwracali na to uwagę już w maju, na etapie opiniowania projektu czasowej organizacji ruchu.

– Po analizie zaproponowanych w projekcie rozwiązań tj. tymczasowej sygnalizacji świetlnej z programem stało-czasowym, zakładającej otwieranie poszczególnych wlotów na 28 sek. Wydało nam się to złym pomysłem, oderwanym od warunków ruchu, jakie panują na tym skrzyżowaniu w różnych porach dnia. Dlatego opinię wydaną w dniu 5 maja uzupełniliśmy również o uwagę, co do funkcjonowania takiego rozwiązania. Pomimo naszych uwag, projekt czasowej organizacji ruchu został zatwierdzony w takiej formie przez Departament Nieruchomości i Infrastruktur Urzędu Marszałkowskiego i wdrożony w ostatnią sobotę sierpnia przez firmę SKANSKA – informuje Tomasz  Kret, doradca Burmistrza Miasta Ząbki ds. Transportu i Komunikacji.

Sygnalizacja świetlna z takim programem znacznie obniżyła przepustowość skrzyżowania. Rano światła paraliżują podstawowy układ drogowy powiatu, a w szczycie popołudniowym blokują ruch w mieście Ząbki. Jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie, będziemy wnioskować do Departament Nieruchomości i Infrastruktur Urzędu Marszałkowskiego o wprowadzenie zmian i dostosowanie programu sygnalizacji do warunków ruchu oraz o odciążenie tego skrzyżowania poprzez wytyczenie objazdów – dodaje Tomasz Kret.

W dobie komputerów cykl zmiany świateł powinien być dostosowany do aktualnego natężenia ruchu, a nie ustawiany na sztywno. To jakiś zaścianek technologiczny! – grzmią lokalni kierowcy na forach internetowych.

Oba najbardziej zainteresowane samorządy, z Zielonki i Ząbek, chcą zmienić to rozwiązanie. Jednak jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, z powodów proceduralnych, nie można zrobić tego „z dnia na dzień”. Wygląda więc na to, że przez najbliższe dni podróż (dla wielu mieszkańców powiatu – przymusowa) przez feralne skrzyżowanie będzie bardzo bolesnym doświadczeniem.

TS

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com