guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Wednesday 15.10.2014

Wygodny dojazd trasą S8 z Warszawy to marzenie każdego kierowcy z Marek, Zielonki, Kobyłki czy Wołomina. Dziś można już powiedzieć, że spełni się w 2017 roku – wreszcie zakończyły się wieloletnie, biurokratyczne procedury dla inwestycji wartej ponad 700 milionów złotych.

 

 

 

 

Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał firmy, które wybudują liczącą 15,4 km obwodnicę Marek na trasie S8 do Radzymina. Roboty mają kosztować łącznie ok. 737,5 mln zł.

Najkorzystniejszą ofertę na budowę trasy na odcinku od węzła Marki do węzła Kobyłka o długości 8,1 km złożyło konsorcjum firm: Salini Polska, Impergilo, Todini Costruzioni Generali oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex. Konsorcjum wyceniło realizację inwestycji na ponad 331,5 mln zł. Z kolei kolejny fragment trasy o długości 7,2 km od węzła Kobyłka do węzła Radzymin Południe ma wykonać konsorcjum firm: Astaldi, PBDIM Mińsk Mazowiecki, które wyceniło prace na blisko 406 mln zł.

Mają niecałe 3 lata

Postępowanie przetargowe było istną gehenną. Oferenci zadali w nim na przykład około tysiąca pytań dotyczących m.in. konstrukcji nawierzchni, nawierzchni na ścieżkach rowerowych, zaprojektowania ekranów akustycznych, kanałów technologicznych, wycinki drzew.

Przetargi po kilku latach w końcu rozstrzygnięto, ale samych umów jednak nie jeszcze nie podpisano. Ma to nastąpić do końca bieżącego roku i jest podobno już tylko formalnością – Po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i uzyskaniu przez wykonawców zabezpieczenia należytego wykonania umowy – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Nowa trasa ma zostać zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy Zakończenie budowy odcinka inwestycji Marki-Kobyłka planowane jest na maj 2017 roku, a odcinka Kobyłka-Radzymin na wrzesień 2017 roku (aktualnie podawane terminy). Wliczony w to jest remont starego przebiegu drogi nr 8, który będzie przeprowadzony przez ostatnie cztery miesiące.

mapkas8a

Ekspresowo przez cały powiat

Budowa droga będzie miała charakter „drogi ekspresowej”, z projektowaną prędkością 100 km/h. Na odcinku od węzła „Drewnica” do węzła „Zielonka 2” będzie miała po 3 pasy ruchu w każdą stronę, a od „Zielonka 2” do obwodnicy Radzymina po 2 pasy. W ramach inwestycji przewidziano też m.in. budowę 2 mostów nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.

Powstanie w ten sposób jednolity ciąg komunikacyjny od północnej obwodnicy Warszawy (węzła A2 i S8 w Konotopie) do wybudowanej wcześniej obwodnicy Radzymina. Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów oddzielając ruch tranzytowy od lokalnego i ułatwić komunikację przez Marki, Ząbki, Zielonkę, Kobyłkę, Radzymin i Wołomin.

Zanim na dobre rozpoczną się prace (najwcześniej w drugiej połowie 2015 r.), na całym terenie zrealizowane zostaną tzw. ratownicze prace archeologiczne. Takie działania rutynowo poprzedzają wszelkie inwestycje tego rodzaju – ewentualne znalezione zabytki można udokumentować i przenieść w inne miejsce, np. do muzeum. W odróżnieniu od działań ekologicznych (przysłowie już „żabki’), prace archeologiczne nie stanowią zagrożenia dla terminowości inwestycji. Nie oznacza to jednak, że także one nie są łakomym kąskiem – przetarg na ich realizację także wart będzie kilkanaście milionów złotych. Zwykle jest to bowiem ok. 2% wartości całej inwestycji.

TS

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com