guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Thursday 2.10.2014

Droga 631 to jedna z najbardziej uczęszczanych arterii obrzeży Warszawy. Obecnie trwają tam prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej oraz budową nasypu projektowanej drugiej jezdni. Pojawiają się jednak przy tej okazji liczne utrudnienia dla kierowców.

 

 

 

Prace związane z przebudową drogi 631 powinny zostać zakończone do końca czerwca 2015 roku. Zgodnie z założeniami projektu zostały wycięte już drzewa. Wartość inwestycji to 45 799 250,88 zł brutto. Zadanie jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013.  W lutym tego roku na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie wykonawca, czyli firma Skanska, rozpoczęła budowę drogi na dwukilometrowym odcinku od granicy węzła z projektowaną drogą ekspresową S-17 – tzw. „Węzeł Zielonka” do granicy miasta Warszawa. Prace nabierają rozpędu. Jednak pojawia się kilka niepokojących spraw. Między innymi głębokie rowy od strony Zielonki, które będą stwarzać wyraźne niebezpieczeństwo dla kierowców, zwłaszcza w okresie zimowym.

rowy2

Obecnie na całym odcinku prowadzone są roboty drogowe, więc budowane są jednocześnie i ekrany i oświetlenie – mówi Monika Burdon, rzecznik prasowy Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie. –  Co do rowów, to inwestycja realizowana jest zgodnie z projektem. Są one niezbędne dla tego rodzaju inwestycji, posłużą odwodnieniu drogi, rowy budowane są zgodnie z przepisami szczegółowymi  – kontynuuje  rzecznik MZDW. – Ścieżka rowerowa powstanie wzdłuż  całej długości przebudowywanego odcinka w obu kierunkach. Zgodnie z umową prace powinny zostać zakończone do końca czerwca 2015 roku – wyjaśnia.

Podobne rozwiązanie czyli głębokie rowy zastosowano przy budowie długo oczekiwanego przedłużenia ul. Strażackiej – ulicy Zabranieckiej, na odcinku łączącym Rembertów z Targówkiem.

Szybko okazało się jednak, że był to wybór niefortunny. Kilka poważnych wypadków drogowych spowodowało, że podjęto decyzję o zasypaniu rowów. Oby sytuacja nie powtórzyła się i dopiero jakaś tragedia nie wymusiła na inwestorze zmian w realizowanym projekcie.

Podobną technikę melioracji stosowano za komuny. Jest to zapewne najtańszy i najszybszy sposób odwodnienia, ale czy bezpieczeństwo podróżnych na tym nie ucierpi?

Sylwia Kowalska

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com