guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Najnowsze — Thursday 24.08.2017

KOLEJE SAMORZĄDOWE

Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych

 

informacja prasowa

22 sierpnia 2017 r.

 

Z jednym biletem pociągami i autobusami przewoźników kolejowych

 

Wspólny Bilet Samorządowy to inicjatywa Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, która doskonale wpisuje się w misję powstałego w czerwcu 2016 r. podmiotu zrzeszającego 11 spółek samorządowych. Jest nią m.in. wspólne działanie na rzecz poprawy jakości pasażerskich przewozów kolejowych w obrębie województw.

 

Bilety są dostępne w sprzedaży od 1 sierpnia br. Osoba, która zakupi Wspólny Bilet Samorządowy, jest uprawniona do nieograniczonej liczby przejazdów pociągami uruchamianymi przez takich przewoźników, jak: Koleje Mazowieckie, Warszawska Kolej Dojazdowa, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Arriva, Koleje Wielkopolskie, Koleje Dolnośląskie i Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Oferta obejmuje również autobusy regionalne przewoźnika Arriva.

 

Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik zwraca uwagę na dobry przykład, jaki spółki samorządowe dały innym przewoźnikom.

– Umiejętność zgodnej współpracy i prowadzenia otwartego dialogu to cecha niezwykle ważna
i przynosząca realne korzyści –
zauważa. – W samorządzie jej znaczenie jest kluczowe. Jak widać, również nasze spółki posiadły tę umiejętność, dzięki czemu udało im się wypracować wspólny bilet. Cieszę się z tego sukcesu z kilku powodów. Po pierwsze – pasażerowie zyskali wygodną i tanią ofertę, a po drugie – liczę, że to dobry początek dalszej konstruktywnej współpracy samorządowych spółek kolejowych – podkreśla.

 

Bilet kosztuje 38 złotych i jest ważny przez całą dobę w pociągach przewoźników samorządowych
i autobusach Arriva. Obecnie można na jego podstawie podróżować na 62 liniach, obsługujących ponad 950 stacji na terenie 12 województw. Wspólny Bilet Samorządowy to pierwszy krok w stronę zacieśnienia współpracy między przewoźnikami, ale też stworzenia wygodnej i atrakcyjnej cenowo oferty dla pasażerów.

 

Wspólny Bilet Samorządowy to pierwsze wspólne przedsięwzięcie Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. Projektowi temu przyświeca idea integracji przewoźników świadczących usługi w różnych regionach naszego kraju. To także krok w kierunku pasażerów wyjeżdżających poza granice regionów. Potrzeba podróży z jednym biletem nie jest jednak niczym nowym. Już od pewnego czasu jest ona sygnalizowana przez media, ale przede wszystkim przez najważniejszych odbiorców, czyli podróżnych. I my, w ramach Związku, postanowiliśmy dać podróżnym taką ofertę – mówi Dariusz Grajda, prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.

Koleje samorządowe to niekwestionowany lider wśród przewoźników kolejowych. W ubiegłym roku przewiozły ponad 133 miliony pasażerów, co stanowiło 46 proc. liczby wszystkich podróżujących pociągami w Polsce. Na drugim miejscu znalazły się Przewozy Regionalne (obecnie Polregio) z wynikiem 27 proc., a na trzecim PKP Intercity – 13 proc.

Koleje Mazowieckie to przewoźnik, który od lat realizuje pionierskie projekty. Tym razem włączyły się
we wspólny projekt wielu spółek zrzeszonych w jeden podmiot działający dla dobra pasażerów w całym kraju. Świadczymy usługi przewozowe w samym centrum kraju, na styku sześciu województw. Linie kolejowe obsługiwane przez Koleje Mazowieckie w wielu punktach stykają się z liniami, po których poruszają się pociągi innych przewoźników regionalnych, np. Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich czy Arrivy. Za 38 złotych możemy pojechać np. do Łodzi, z przesiadką w Skierniewicach
do pociągu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a następnie wrócić do Warszawy. To bardzo atrakcyjna oferta
 – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

 

Wspólny Bilet Samorządowy to pierwszy krok w stronę zacieśnienia współpracy między przewoźnikami, ale też stworzenia wygodnej i atrakcyjnej cenowo oferty dla pasażerów.

 

Wspólny Bilet Samorządowy to pierwsza ryczałtowa oferta przewoźników regionalnych obowiązująca nie tylko w weekendy, ale też w tygodniu. Biletu na zasadzie „płacę określoną kwotę i jeżdżę, ile chcę” w dni tygodnia jeszcze nie było. Póki co oferta ta, z uwagi na małą liczbę punktów styku, jest dość ograniczona terytorialnie, ale pozwala np. przejechać z Siedlec do skansenu w Wolsztynie za 38 zł, co jest ceną bardzo atrakcyjną. Oferta nie jest przeznaczona dla każdego – naszym celem jest klient, który chce tanio zwiedzić
i poznać nasz kraj, zbytnio mu się nie spieszy, nie obawia się przesiadek. Popularność tego biletu będzie rosła wraz z rozwojem sieci połączeń kolei samorządowych, jednakże naszym celem nie jest konkurowanie
z Intercity w przewozach dalekobieżnych –
mówi Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich.

 

– Współpraca i łączenie potencjału wielu przewoźników to możliwość coraz lepszej odpowiedzi na potrzeby
i oczekiwania pasażerów – Wspólny Bilet to właśnie pierwsza taka inicjatywa Związku. Już teraz, kupując ten bilet, można podróżować wszystkimi regionalnymi pociągami i autobusami Arrivy oraz korzystać
z oferty innych przewoźników samorządowych aż przez 24 godziny. Konkurencyjna cena, mobilne kanały sprzedaży, możliwość podróży koleją i autobusami na jednym bilecie – to wszystko ma ułatwić i zachęcić

do korzystania ze wspólnej komunikacji. Ta oferta to początek drogi i wspólnej pracy, która ma na celu przede wszystkim oferowanie pasażerom coraz lepszych, bardziej kompleksowych i nowoczesnych rozwiązań oraz promocję transportu publicznego – podkreśla Piotr Halupczok, prezes zarządu Arrivy.

 

– Zdecydowaliśmy się wprowadzić w nasze oferty to, co do tej pory udało się wspólnie wypracować. Mogliśmy jeszcze długo debatować i odwlekać wprowadzenie biletu, ale nie chcieliśmy. Teraz będziemy czytać komentarze w Internecie, wsłuchiwać się w głosy naszych pasażerów, analizować wszystkie informacje, które do nas będą docierać. Jest to dopiero pierwsza wersja naszego biletu, będziemy starać się ją rozbudowywać – mówi Wojciech Dinges, prezes zarządu Kolei Śląskich

 

Jedenaście kolejowych spółek samorządowych – przewoźników pasażerskich: Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, SKPL Cargo, ARRIVA Polska, ARRIVA RP, Koleje Małopolskie, Warszawska Kolej Dojazdowa oraz Szybka Kolej Miejska – zrzeszonych w ZSPK obsługuje dziś ponad 4800 kilometrów linii kolejowych, zatrudniając 6265 pracowników. Liczba wykorzystywanego taboru, wliczając człony elektrycznych zespołów trakcyjnych, wynosi dziś 1473 wagony oraz 43 lokomotywy i stanowi bardzo poważny i stale rosnący udział na polskim rynku kolejowym.

Celem statutowym ZSPK jest m.in. skuteczne i solidarne działanie na rzecz rozwoju transportu kolejowego, kształtowanie dobrych praktyk związanych z zatrudnieniem w branży kolejowej, działanie na rzecz poprawy oferty dla pasażerów, reprezentowanie i popieranie działań na rzecz członków i reprezentowanie ich interesów, podejmowanie działań zmierzających do podnoszenia poziomu wykształcenia, kwalifikacji i wiedzy o kolejach.

 

Share

About Author

Redakcja