guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Thursday 19.11.2015

Poważne prace rozbiórkowe przeprowadzono na stacji w Zielonce – ocalał jedynie skrawek dotychczasowego peronu. Z Wołomina w najbliższych dniach zniknie jeden z charakterystycznych symboli miasta – wysoka kładka nad torami.

 

 

 

W najbliższych dniach ma rozpocząć się pierwszy etap rozbiórki kładki dla pieszych (zwanej popularnie „szubienicą”) na stacji kolejowej Wołomin. Zakres prac będzie obejmował demontaż elementów kładki od strony ul. Kolejowej. Wejście na peron będzie możliwe nadal od ul. Piłsudskiego. Do czasu rozbiórki dotychczasowego peronu wejście możliwe będzie również od strony pętli autobusowej przy ul. Żelaznej.

Po przebudowie stacji, obejmującej m.in. budowę dwóch nowych peronów i likwidacje obecnego, podróżni będą mogli korzystać z przejścia podziemnego, a znana wszystkim „szubienica” zniknie na dobre z pejzażu Wołomina.

Mieszkańcy liczą, że znikną z pejzażu również utrudnienia drogowe, które stopniowo nasilają się wraz z intensyfikacją prac kolejarzy. Zamknięty jest już przejazd kolejowy w ul. Sasina, gdzie wykonawca inwestycji (Torpol) przystępuje do budowy tunelu. W tej chwili czynny jest jeszcze przejazd przy przystanku Wołomin Słoneczna (ul. Niepodległości/Geodetów), w miejscu którego w najbliższych miesiącach również budowany będzie tunel.

Była sobie stacja

W Zielonce, w drugim z zaplanowanych terminów, udało się zrealizować demontaż budynku kasowego. Z dotychczasowego peronu został jedynie wąski skrawek, z którego korzystają jeszcze podróżni, zanim cały ruch pociągów przeniesie się na peron tymczasowy.

Charakterystyczny dla linii wołomińskiej budynek z wiatą mógł zostać zburzony, choć pochodzące z lat pięćdziesiątych XX wieku swego czasu konserwator określił mianem zabytków. Na szczęście, w drodze negocjacji, w ubiegłym roku odstąpił od zakazu rozbiórki. Budynki na nowych peronach (także w Zielonce będą dwa zamiast jednego) będą jednak mocno nawiązywały stylistyką do dotychczasowych.

Nadal nie ruszyła jeszcze budowa tunelu wzdłuż ul. Kolejowej – wszyscy czekają na powstanie przejazdu tymczasowego, zapowiadanego przez wykonawcę już od wielu tygodni. W ostatni weekend taka sytuacja okazała się jednak zbawienna dla miasta, które wraz z całą okolicą ugrzęzło w – niespotykanych nawet jak na tutejsze standardy – korkach.

PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych „z uwagi na konieczność awaryjnej naprawy toru nr 1 na linii Warszawa Wileńska-Zielonka”, zamknęły przejazd dla samochodów w ciągu drogi wojewódzkiej 631(ul. Piłsudskiego w Zielonce). Jedyną możliwością objazdu było skorzystanie z przejazdu w centrum Zielonki bądź tunelu w Ząbkach. W efekcie drogę z Zielonki do Marek ul. Fabryczną (odcinek ok. 3 kilometrów) w niedzielę pokonywało się w 40 minut, w tempie pieszego.

Z komunikatu na stronie internetowej Kolei Mazowieckich wynika, że w najbliższych tygodniach planowane są kolejne zamknięcia poszczególnych przejazdów w naszym regionie. Kolejarze uprzedzali, że modernizacji linii E75 będzie wiązała się z olbrzymimi utrudnieniami i mieszkańcy coraz boleśniej przekonują się, jak bardzo dosłownie trzeba traktować te ostrzeżenia.

TS

 

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com