guyglodis learningwarereviews humanscaleseating Cheap NFL Jerseys Cheap Jerseys Wholesale NFL Jerseys arizonacardinalsjerseyspop cheapjerseysbands.com cheapjerseyslan.com cheapjerseysband.com cheapjerseysgest.com cheapjerseysgests.com cheapnfljerseysbands.com cheapnfljerseyslan.com cheapnfljerseysband.com cheapnfljerseysgest.com cheapnfljerseysgests.com wholesalenfljerseysbands.com wholesalenfljerseyslan.com wholesalenfljerseysband.com wholesalenfljerseysgest.com wholesalenfljerseysgests.com wholesalejerseysbands.com wholesalejerseyslan.com wholesalejerseysband.com wholesalejerseysgest.com wholesalejerseysgests.com atlantafalconsjerseyspop baltimoreravensjerseyspop buffalobillsjerseyspop carolinapanthersjerseyspop chicagobearsjerseyspop cincinnatibengalsjerseyspop clevelandbrownsjerseyspop dallascowboysjerseyspop denverbroncosjerseyspop detroitlionsjerseyspop greenbaypackersjerseyspop houstontexansjerseyspop indianapoliscoltsjerseyspop jacksonvillejaguarsjerseyspop kansascitychiefsjerseyspop miamidolphinsjerseyspop minnesotavikingsjerseyspop newenglandpatriotsjerseyspop neworleanssaintsjerseyspop newyorkgiantsjerseyspop newyorkjetsjerseyspop oaklandraidersjerseyspop philadelphiaeaglesjerseyspop pittsburghsteelersjerseyspop sandiegochargersjerseyspop sanfrancisco49ersjerseyspop seattleseahawksjerseyspop losangelesramsjerseyspop tampabaybuccaneersjerseyspop tennesseetitansjerseyspop washingtonredskinsjerseyspop
Newsy z regionu — Sunday 21.09.2014

 W miejscu starego przejazdu przez tory kolejowe w Ząbkach powstanie przejście dla pieszych wraz z labiryntem, podnoszącym poziom bezpieczeństwa. 

 

 

 

 

\Będzie to jednak rozwiązanie tymczasowe, gdyż docelowo planowana jest w tym miejscu budowa przejścia podziemnego z możliwością wejścia na peron.

Jeszcze do niedawna przejazd przez tory w ciągu ulic Batorego i Piłsudskiego był głównym i najczęściej wykorzystywanym przejazdem w Ząbkach. Zmieniło się to z chwilą otwarcia tunelu drogowego. Chociaż stary przejazd został zamknięty, to piesi nadal korzystają ze starej przeprawy.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu, należy zamknąć niebezpieczne przejścia przez tory w promieniu 1500 metrów od przejazdu bezkolizyjnego. W związku z oddaniem do użytku tunelu drogowego, miasto Ząbki jest zobowiązane do zlikwidowania starego przejścia, ponieważ w świetle przepisów jest ono niebezpieczne – wyjaśnia wiceburmistrz miasta Artur Murawski – Podjęliśmy jednak działania, aby mimo wszystko zachować naturalny ciąg pieszy w ulicach Batorego i Piłsudskiego. Jesteśmy już po rozmowach z zarządem PKP PLK i wspólnie planujemy budowę przejścia podziemnego z możliwością wejścia na peron – dodaje.

Miasto Ząbki zleciło już wykonanie prac projektowych nad nowym przejściem podziemnym.  Budowa przejścia, zgodnie z ustaleniami pomiędzy władzami Ząbek a zarządem PKP PLK, zostanie sfinansowana ze środków unijnych, których beneficjentem będzie PKP. Miasto natomiast, oprócz wykonania projektu, będzie partycypowało w kosztach wkładu własnego. Chociaż wartość tej inwestycji będzie znana dopiero po opracowaniu projektu, to już szacuje się, że budowa pochłonie blisko 10 mln zł.

Do czasu aż przejście podziemne zostanie wybudowane, chcielibyśmy zachować naziemne przejście przez tory w dotychczasowym miejscu. Dlatego też zaprosiliśmy przedstawicieli PKP na wspólną komisję, podczas której udało nam się ustalić zasady współpracy przy budowie tymczasowego przejścia naziemnego, wyposażonego w labirynty – informuje wiceburmistrz Murawski – Takie rozwiązanie pozwoli na ułatwienie życia mieszkańcom, przyzwyczajonym do dotychczasowej lokalizacji przy jednoczesnym zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa – tłumaczy.

ulica (1)

Zgodnie z ustaleniami, po stronie miasta będzie leżała budowa labiryntów po obu stronach przejścia, wygrodzenie ciągów pieszych z terenu po likwidacji przejazdu wraz z wejściem na peron, utwardzenie pochyłego wejścia na peron, przycięcie krzewów w celu poprawy widzialności, a także wykonanie pomiaru natężenia światła na przejściu. Prace te będą wykonywane pod nadzorem ISE Warszawa Wieleńska. PKP PLK S.A. zaś zdemontuje posterunek strażnicy przejazdowej wraz z urządzeniami Sterowania Ruchem Kolejowym, oznakuje nowe przejście odpowiednimi tabliczkami oraz wykona nawierzchnię przejścia w poziomie szyn kolejowych.

Po wykonaniu tych prac i podpisaniu stosownych dokumentów, przejazd kategorii A  zostanie przekwalifikowany w przejście kategorii E, dzięki czemu mieszkańcy będą mogli korzystać w przejścia aż do czasu wybudowania przejścia podziemnego. Planuje się, że prace nad nowym, tymczasowym przejściem zakończą się w październiku bieżącego roku.

Anna Sajnog

Share

About Author

t.sobiech@2takty.com